Deklaracja dostępności

Zespół Kształcenia i Wychowania nr 1 w Pelplinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://jedynkapelplin.biposwiata.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Strona internetowa BIP placówki jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń (powód: 1. Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań administratora: a. Cel linku nie zostanie odpowiednio określony, b. Załączniki nie będą posiadać informacji na temat wielkości pliku, c. Niektóre grafiki nie zawierają tekstów alternatywnych oraz wersji tekstowej. 2. Mogą zdarzyć się sytuacje, w których zamieszczone dokumenty lub linki będą nieaktualne z uwagi na fakt: a. Pochodzenia z różnych niezależnych od administratora źródeł, b. Opublikowania w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji, c. Posiadają strukturę uniemożliwiającą możliwość ingerencji, np. skany, d. Opublikowania ich przed wejściem w życie Ustawy o Dostępności Cyfrowej. 3. Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w stronie. 4. Mogą zdarzyć się sytuacje kiedy kontrast pomiędzy tekstem za tłem strony będzie niski. 5. Mogą zdarzyć się sytuacje kiedy format formularza nie posiada odpowiedniej etykiety. 6. Mogą zdarzyć się sytuacje kiedy tekst atrybutu tytułu jest taki sam jak tekst alternatywny. 7. Strona zawiera dokumenty PDF, które są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie. )

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny Biuro Obsługi Firm Pio-Mar s.c. Piotr Bucior Marek Mróz. Wyniki badania przedstawia raport z audytu.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Anna Szczygeł

 

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

 

 

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

 

Procedura wnioskowo-skargowa

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich – TUTAJ.

 

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Opis dostępności wejścia do budynku: ZKiW nr 1 w Pelplinie położony jest w północnej części miasta. Wjazd na teren Szkoły realizowany jest od strony ulicy Sambora a następnie ulicą Osiedle Młodych i Szkolną. Brama wjazdowa zlokalizowana jest w północno-zachodniej części kompleksu szkolnego. Teren należący do ZKiW nr 1 w Pelplinie otoczony jest ogrodzeniem zabezpieczającym kompleks przed nieautoryzowanym wejściem. Swoją siedzibę na terenie kompleksu szkolnego posiadają także inne placówki, takie jak: Miejska Bibliotek Publiczna w Pelplinie, Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Pelplinie, Żłobek LOLEK w Pelplinie. Aby wejść do budynku ZKiW nr 1 w Pelplinie nie ma potrzeby pokonywania schodów, istnieje możliwości wjazdu na wózku inwalidzkim (zarówno wejściem głównym jak i wejściem od strony boiska szkolnego).

Dostosowanie korytarzy

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind: Budynek szkolny posiadają 3 kondygnacje nadziemne. Korytarze są ogólnie dostępne, nie zawierają barier ani przeszkód komunikacyjnych. W centralnej części budynku zlokalizowana jest winda umożliwiające dostanie się na pierwsze i drugie piętro budynku oraz do części piwnicznej. Korytarze umożliwiają swobodne poruszanie się na wózku inwalidzkim. Toaleta dla osób poruszających się na wózkach znajduje się na drugim piętrze (pomiędzy toaletami dziewcząt i chłopców). Sekretariat jednostki mieści się na parterze budynku głównego, przy ciągu komunikacyjnym łączącym budynek główny szkoły z halą sportową. Budynek posiada windę, jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Istnieje możliwość umówienia spotkania z interesantem na parterze. Istnieje także możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego pomieszczenia.

Dostosowanie schodów

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind: Budynek szkolny posiadają 3 kondygnacje nadziemne. Korytarze są ogólnie dostępne, nie zawierają barier ani przeszkód komunikacyjnych. W centralnej części budynku zlokalizowana jest winda umożliwiające dostanie się na pierwsze i drugie piętro budynku oraz do części piwnicznej. Korytarze umożliwiają swobodne poruszanie się na wózku inwalidzkim. Toaleta dla osób poruszających się na wózkach znajduje się na drugim piętrze (pomiędzy toaletami dziewcząt i chłopców). Sekretariat jednostki mieści się na parterze budynku głównego, przy ciągu komunikacyjnym łączącym budynek główny szkoły z halą sportową. Budynek posiada windę, jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Istnieje możliwość umówienia spotkania z interesantem na parterze. Istnieje także możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego pomieszczenia.

Dostosowanie wind

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind: Budynek szkolny posiadają 3 kondygnacje nadziemne. Korytarze są ogólnie dostępne, nie zawierają barier ani przeszkód komunikacyjnych. W centralnej części budynku zlokalizowana jest winda umożliwiające dostanie się na pierwsze i drugie piętro budynku oraz do części piwnicznej. Korytarze umożliwiają swobodne poruszanie się na wózku inwalidzkim. Toaleta dla osób poruszających się na wózkach znajduje się na drugim piętrze (pomiędzy toaletami dziewcząt i chłopców). Sekretariat jednostki mieści się na parterze budynku głównego, przy ciągu komunikacyjnym łączącym budynek główny szkoły z halą sportową. Budynek posiada windę, jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Istnieje możliwość umówienia spotkania z interesantem na parterze. Istnieje także możliwość zaprowadzenia osoby niewidomej do konkretnego pomieszczenia.

Dostępność pochylni

Opis dostosowań, pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych: Budynek posiada podjazd dla pojazdów od strony wewnętrznego dziedzińca oraz podjazd dla wózków inwalidzkich od strony wschodniej do sali gimnastycznej oraz strony boiska szkolnego. Budynek posiada windę umożliwiającą dostęp do wszystkich pięter budynku oraz swobodne poruczanie się osób na wózkach inwalidzkich. Budynek nie posiada informacji głosowych ani pętli indukcyjnych. W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie brajla oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność platform

Opis dostosowań, pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych: Budynek posiada podjazd dla pojazdów od strony wewnętrznego dziedzińca oraz podjazd dla wózków inwalidzkich od strony wschodniej do sali gimnastycznej oraz strony boiska szkolnego. Budynek posiada windę umożliwiającą dostęp do wszystkich pięter budynku oraz swobodne poruczanie się osób na wózkach inwalidzkich. Budynek nie posiada informacji głosowych ani pętli indukcyjnych. W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie brajla oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostosowanie parkingów

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych: Przy budynku zapewnia się jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Miejsca takie są zlokalizowane w zachodniej części kompleksu szkolnego, przed wejściem głównym do szkoły.

Prawo wstępu z psem asystującym

Informacje o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach: Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń poza pomieszczeniami technicznymi można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Opis dostosowań, pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych: Budynek posiada podjazd dla pojazdów od strony wewnętrznego dziedzińca oraz podjazd dla wózków inwalidzkich od strony wschodniej do sali gimnastycznej oraz strony boiska szkolnego. Budynek posiada windę umożliwiającą dostęp do wszystkich pięter budynku oraz swobodne poruczanie się osób na wózkach inwalidzkich. Budynek nie posiada informacji głosowych ani pętli indukcyjnych. W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie brajla oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych

Opis dostosowań, pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych: Budynek posiada podjazd dla pojazdów od strony wewnętrznego dziedzińca oraz podjazd dla wózków inwalidzkich od strony wschodniej do sali gimnastycznej oraz strony boiska szkolnego. Budynek posiada windę umożliwiającą dostęp do wszystkich pięter budynku oraz swobodne poruczanie się osób na wózkach inwalidzkich. Budynek nie posiada informacji głosowych ani pętli indukcyjnych. W budynku brak jest oznaczeń w alfabecie brajla oraz oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność tłumacza języka migowego

Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online: W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 06 maja 2021 11:40
Dokument wprowadzony do BIP przez: Kamila Baczewska
Ilość wyświetleń: 522
06 maja 2021 13:06 (Kamila Baczewska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
06 maja 2021 12:08 (Kamila Baczewska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
06 maja 2021 12:07 (Kamila Baczewska) - Aktualizacja deklaracji dostępności.